IMG_3282.JPG
gradient_1920_1031_png_0_100.png

Володимир Цісарик

Біо

Народився 3 вересня 1978 року  у Львові. Володимир — відомий український скульптор, автор пам’ятників у публічному просторі Львова, засновник власної скульптурної майстерні.

 

Експерементує з класичною скульптурою, міфічними образами та сучасними формами, конструюючи свій стиль містичних персонажів та химерних істот.

Освіта

1993-1999 - Львівський державний коледж декоративного та ужиткового мистецтва ім. Івана Труша, відділ монументально-декоративної скульптури. Диплом бакалавра образотворчого мистецтва, з відзнакою.

1999–2001 - Львівська академія мистецтв, кафедра монументально-декоративної скульптури. Диплом магістра образотворчого мистецтва, з відзнакою.

2009 – стажування у Санкт-Петербурзькому інституті живопису, скульптури та архітектури ім. І. Є. Рєпіна на факультеті підвищення кваліфікації викладачів.

2015 – стажування у Флорентійській академії мистецтв.

Виставки

2019 |  “Натхненні Пінзелем” /  Львіська Національна Опера, Львів, Україна

2019 |  Lviv Art Days /Львів, Україна

2018 |  International Sister Cities /  Ченду, КНР

2018 |  Lviv Art Days /Львів, Україна

2017 |  Під зорею Пінзеля /  Палац Потоцьких, Львів, Україна

2017 |  Готель Асторія / Львів, Україна

2017 |  World Art Dubai 2017 /  Дубаї, ОАЕ

2012 |  “Львівські панянки” / Львів, Україна

2010 |  Національний заповідник Софія Київська /  Київ, Україна

2009 |  «Нюанс» / Львів, Україна

2009 |  Виставка сучасного українського мистецтва «Молоді мистці з України» /  Бухарест, Румунія

2008 |  Львівський Осінній салон „Високий Замок” /  Львів, Україна

2008 |  Всеукраїнське триєнале скульптури /  Київ, Україна

2006 |  Мистецтво – амбасадор свободи і демократії /  Львів. Україна

2006 |  Львівська скульптура /  Львів, Україна

2005 |  Вуосаарі Гаус / Гельсінкі , Фінляндія

2003 |  Львівський Осінній салон „Високий Замок” /  Львів, Україна

2002 |  Всеукраїнське триєнале скульптур / . Київ, Україна

2001 |  Львівський Осінній Салон “Високий Замок 2001” /  Львів, Україна

1998 |  “Мистецтво проти СНІДу” /  Львів, Україна

   Якщо ви потрапите у майстерню львівського скульптора Володимира Цісарика, то зрозумієте, що мистецтво скульптури – це своєрідна магічна практика. Як у тиглі алхіміка, в уяві скульптора реальність і фантазія переплавляються і відливаються у нові форми. Ці форми можуть бути цілими або розпадатися на фрагменти, натяки, можуть перетікати одна в одну, комбінуватися і співіснувати, підкорюючись законам формо/смислотворення. Натуралістичне поєднується з абстрактним, реалістичне потрактування форми – із декоративними елементами; іноді скульптура має доведену до ідеального лиску поверхню, а іноді нагадує «ескіз» – форма ніби незавершена, ніби модель з відбитками пальців творця, поверхня шерстка, навіть груба. Одні скульптури мають виразну форму, що легко «прочитується» з усіх боків, інші навмисно фронтально орієнтовані і передбачають споглядання лише з однієї точки – смисл ніби виноситься на поверхню форми. 

 

   Через пластику своїх образів Володимир Цісарик розповідає історії. Більшість з них укорінена в європейській культурі, без розуміння контексту якої неможливе повноцінне прочитання його образів. Іноді автор допомагає глядачеві – дає скульптурам промовисті назви, але частіше його образи – це такі «загадки Сфінкса», які потрібно розгадувати. Найбільшою з цих загадок є жінка, тому скульптор досліджує феномен Жіночності у всіх його можливих проявах: жінка зваблива і небезпечна, жінка як начало і кінець життя, жінка – прокляття мужів, жінка – опора світу, втілення справедливості або чуттєвості, жінка – могутнє чудовисько і тендітне створіння, жінка – осереддя смислу і пуста оболонка… Він вивчає Жінку як ціле і по частинах, ніби намагаючись знайти, в чому секрет її такої дивної внутрішньої і зовнішньої сили і влади над чоловіками. Є й дивні образи напівжінок-напівтварин – наче візуалізація незбагненність Жіночності для раціонального розуму чоловіка, її близькості до природи, її власної природності, невимушеності, майже божественності. Та й тварини у творчості Володимира Цісарика – це не просто тварини, цікаві скульптору своєю пластичною виразністю. Його тварини – це міфічні істоти, «химери» чи навіть боги, або метафори певних людських якостей, дивні «портрети» людей. Скульптурні образи жінок і тварин Володимира Цісарика є пошуками осмислення тілесності. Коли ж ми вступаємо в царину втілення смислів, візуалізації певних концептів, то тут превалюють чоловічі образи. Форма стає грубою, картатою, покрученою – наче передає муки свідомості, яка намагається охопити протиріччя світу. Це найбільш філософський, проблемній пласт творчості художника – ці образи викликають скоріше етичні роздуми, ніж естетичне милування. 

 

    Разом це жіноче-чоловіче-тваринне створює багатовимірний універсум пластичних образів, справжній автономний художній світ, в якому можливо милуватися гармонійною формою або розгадувати загадки Сфінкса, переживати спонтанні чуттєві реакції або інтелектуальну напругу. Невеликі за розміром, але виразні за формою і смислом скульптури Володимира Цісарика є своєрідним маніфестом його естетичних і етичних розмірковувань, саме тут він отримує максимальну свободу художнього висловлювання, а поціновувачі його таланту – надзвичайно широкий діапазон форм і смислів. 

 

Олександра Філоненко 

IMG_3280.JPG
IMG_3281.JPG
174387553_5624620520888872_8381262088288